• (274) 502 2326
  • İletişim
  • Arama Yap
  • Site Haritası
  • Anasayfa
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KÜTAHYA / MERKEZ Barbaros Hayreddin Paşa Ortaokulu Atatürk Köşesi
  1. Anasayfa
  2. Haberler
Değerlerimizle Yaşıyoruz Projesi Etkinlikleri

Değerlerimizle Yaşıyoruz Projesi Etkinlikleri

  • Değerlerimizle Yaşıyoruz Projesi, 25.01.2024 Tarih ve E-53490996-604.01.01-95217862 Sayılı Resmi Yazısı
  • Değerlerimizle Yaşıyoruz Projesi, 13.03.2024 Tarih ve E-53490996-604.01.01-98779486 Sayılı Resmi Yazısı
  • Uygulama Kılavuzu (pdf)
  • Koordinatörler:
    •  - Fatma Sündüs BAYPINAR
    •  - Müjgan ERKAN

0 17.04.2025 120

Mayıs Ayı Etkinliği (Çalışkanlık) Proje Sayfası Ekim Ayı Etkinliği (Dürüstlük)
Değerlerimizle Yaşıyoruz Projesi
Projenin Adı Değerlerimizle Yaşıyoruz
Projenin Sahibi Kütahya İl Millî Eğitim Müdürlüğü
Proje Koordinatörü Mustafa Topuz - İl Millî Eğitim Şube Müdürü
Projenin Türü Millî ve Manevi Değerler
Hedef Kitle Kütahya İlinde Eğitim Gören Okul Öncesi, İlkokul ve Ortaokul Öğrencileri
Proje Ortakları Kütahya İlinde Eğitim Veren Tüm Resmi Okul Öncesi, İlkokul ve Ortaokullar
Projenin Uygulama Yeri Kütahya
Projenin Süresi (Ay) 24 Ay
Projenin Başlangıç/Bitiş Tarihi 2024/2026
Projenin Kısa Özeti

Okul Öncesi, İlkokul ve Ortaokulda Okuyan Gençlerimizin; Millî, Ahlaki ve Kültürel Değerlerimizle, Birlikte ve Uyum İçinde Yaşayabilme Koşullarını Bilen, Farklılıklara Saygılı, Vatan, Millet, Bayrak ve İnsan Sevgisi İle Dolu Bireyler Olarak Yetiştirilmelerini Sağlamak ve Örnek Alınabilecek Bir Toplumsal Kültür Oluşturabilmek.

Projenin Gerekçesi

Okul Öncesi, İlkokul ve Ortaokulda Okuyan Gençlerimizin; Millî, Manevi Değerlere Bağlı, Birlikte ve Uyum İçinde Yaşayabilme Koşullarını Bilen, Farklılıklara Saygılı, Vatan, Millet, Bayrak ve İnsan Sevgisi İle Dolu, Erdemli İnsanlar Olarak Toplumdaki Yerlerini Almaları Son Derece Önem Arz Etmektedir.

Birlik ve Beraberlik İçinde Yaşama Kültürünün Oluşturulması; Bireyin Bütün Yönleriyle Ele Alınması ve Bütün Yönleriyle Geliştirilmesi İle Mümkün Olabilecektir. Aksi Halde Bireyde Oluşan Olumsuz Tutum ve Davranışlar Toplumumuzun Gelişmesinin Önünü Tıkayacaktır.

Ülkemizin sürekli gelişen, ilerleyen ve dünya ülkeleri arasında hak ettiği yeri alan bir ülke olarak varlığını sürdürebilmesi için Millî kimliğimizin korunması ve davranışa dönüştürülmesinin nitelikli insan gücü yetiştirmedeki önemi ve rolü büyük önem arz etmektedir. Bu nedenle değerlerimizi öğrencilere kazandırmak konusunda çalışmalarımız sürekli olarak devam edecektir. Geleceğimizin teminatı çocuklarımızın ve gençlerimizin vatana ve millete hayırlı evlatlar olarak yetiştirilmesi onların akademik olarak olduğu kadar manevi ve ahlaki olarak da yetiştirilmesi ile mümkün olacaktır. Eğitim öğretim kurumlarımızda çocuk ve gençlerimizi geleceğe hazırlarken onlara akademik bilgi ve beceri kazandırmanın yanında olumlu tutum, davranış kazandırmak yoluyla her bakımdan kendine, ailesine, ülkesine faydalı ve geleceğine katkı sunan üretken bireyler olmaları amaçlanmaktadır.

Projenin Hedefleri
  • Projenin Genel Hedefi
    • Geleceğimizin Teminatı Çocuk ve Gençlerimizin Vatana ve Millete Hayırlı Evlatlar Olarak Yetiştirilmesi, Onların Bütün Yönleriyle Geliştirilmesini Hedeflemektedir.
  • Projenin Özel Hedefleri
    • - Okul Öncesi, İlkokul ve Ortaokul Öğrencilerimizi; Millî, Manevi Değerlere Bağlı, Birlikte ve Uyum İçinde Yaşayabilme Koşullarını Bilen Gençler Olarak Yetişmelerine Katkı Sağlamak.
    • - Farklılıklara Saygılı, Vatan, Millet, Bayrak ve İnsan Sevgisi İle Dolu Gençler Yetiştirmek.
Projenin Yasal Dayanağı 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 222 Sayılı İlköğretim Eğitim Kanunu, Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği
Hedef Kitle Kütahya ilinde eğitim gören okul öncesi, ilkokul ve ortaokul öğrencileri
Nihai Faydalanıcılar Kütahya ilinde eğitim gören okul öncesi, ilkokul, ortaokul öğrencileri ve veliler
Beklenen Sonuçlar

Projenin uygulanması sonucunda;

Milletimizin kendi öz değerlerine uygun ve gerçek anlamda kuşatıcı insan yetiştirmek, bu amaçla yapılan çalışmalar neticesinde bilime odaklı, ulusal ve kültürel değerlere duyarlı, estetik değerlere sahip, nitelikli, ahlaklı bireyler yetiştirme doğrultusunda evrensel ve ulusal değerlerden beslenen ve bu değerlerin gereğini yapabilen, topluma faydalı bireyler yetiştirmek olacaktır.

Temel Faaliyetler

Projenin Uygulanışı:

  1. 01 - Değerler Eğitimi faaliyetleri İl Millî Eğitim Müdürlüğünün yetki ve sorumluluğunda İl Yürütme Komisyonunca yürütülür.
  2. 02 - Değerler Eğitimi faaliyetleri, il koordinatörü konumunda olan İl Millî Eğitim Şube Müdürü başkanlığında yürütülür.
  3. 03 - İl Yürütme Komisyonu, İlçe Yürütme Komisyonları ve Okul Yürütme Komisyonları 09 Şubat 2024’e kadar oluşturulur. İl ve İlçe Yürütme Komisyonunda görev alan yönetici ve öğretmenler Okul Yürütme komisyonunda görev alamazlar ancak rehberlik ederler.
  4. 04 - Değerler Eğitimi faaliyetleri; İl-İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerince gönderilen talimat ve materyaller, okul komisyonlarının onayından geçen görsel materyaller çerçevesinde yürütülür.
  5. 05 - Değerler Eğitimi adı altında; Okullarımızda Değerler Eğitimi faaliyetlerinin özü ve ruhuyla bağdaşmayan, kamuoyu nezdinde yanlış anlaşılabilecek nitelikte ve güven sarsıcı uygulama ve etkinliklere yer verilemez. Resmi hüviyeti olmayan kişi, kurum ve kuruluşlar nezdinde yapılacak her türlü faaliyet (sinema, tiyatro, özel konferans, yayın, fuar, sergi vb.), İl/ İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü Değerler Eğitimi Komisyonunun onayından sonra uygulanır. Aksi halde Okul ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri sorumlu tutulurlar.
  6. 06 - 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununda yer alan Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ile öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri ilgi yetenek ve öğrenci seviyeleri dikkate alınır.
  7. 07 - Her ay bir değer olmak üzere 2023-2024 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde toplam 3 değer çeşitli etkinliklerle öğrencilere verilecektir. Verilen değerler ilerleyen aylarda işlenecek değerlerle birlikte pekiştirilir.
  8. 08 - Okul Aile Birlikleri değerler eğitimi sürecine katılımı sağlanacak ve ailelerin ayın değeri ile ilgili katılımlarının üst düzeyde gerçekleşmesi için gerekli tedbirler alınır.
  9. 09 - Değerler eğitimi konusunda basın yoluyla kamuoyu bilgilendirilir.
  10. 10 - Uygulamada bütün öğretmenler eşit derecede sorumluluk sahibidir.
  11. 11 - Ele alınan değer il/ilçe ve okul web sitelerinde, çeşitli kitle iletişim araçlarında uygulama örnekleri ve fotoğraflarla yayınlanarak, kamuoyunun desteği sağlanır.
Komisyonlar/Görev ve Sorumlulukları

Kütahya il merkezi ve ilçelerinde 2023 – 2024 eğitim öğretim yılında başlayacak olan değerler eğitimi çalışmaları, İl Millî Eğitim Müdürlüğü koordinesinde aşağıda belirtilen İl, İlçe ve Okul Yürütme Komisyonları tarafından yürütülür.

A. İl Yürütme Komisyonu

  1. - İl Millî Eğitim Müdürü Hasan BAŞYİĞİT
  2. - İl Millî Eğitim Şube Müdürü Mustafa TOPUZ
  3. - Merkez Yunus Emre İlkokulu Müdürü Kadir DEĞİRMEN
  4. - Merkez 80.Yıl Özel İdare İlkokulu Müdürü Onur YILDIRIM
  5. - Merkez Şehitler Ortaokulu Müdürü Soner CEYLAN
  6. - Merkez Atakent Ortaokulu Müdürü Hasan DOĞAN
  7. - Merkez 1453 Anaokulu Müdürü Zeynep GÖK
  8. - Merkez Kütahya Özel Eğitim Anaokulu Müdürü Sevil ALTUNDAL
  9. - Kütahya İl Millî Eğitim Müdürlüğü Özel Büro Abdulhakim ÜNVERDİv
  10. - Kütahya İl Millî Eğitim Müdürlüğü Strateji Ar-Ge Birimi Kenan AY

Görev ve Sorumlulukları

  1. 01 - Değerler eğitimi çalışmalarının il genelinde etkili ve verimli yürütülebilmesi için gerekli çalışmaları yürütür ve koordine eder,
  2. 02 - Değerler Eğitimi ile ilgili strateji ve politikaları belirler.
  3. 03 - İl Yürütme Komisyonu, kendi üyeleri arasından İl İnceleme ve Değerlendirme Komisyonunu oluşturur. Komisyona çalışma şartları ve ihtiyaca göre yeni üyeler dâhil edilebilir.
  4. 04 - İl Yürütme Komisyonu gerektiğinde, yürütülen faaliyetin özelliğine göre yeni komisyonlar oluşturur, bu komisyonların görev ve sorumluluklarını belirler.
  5. 05 - İlgili kurum ve birimler arasında eş güdümü sağlar.
  6. 06 - Değerler Eğitimi çalışmalarının sağlıklı yürütülmesi bakımından, karşılaşılan sorunların tespiti amacıyla yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilerin, görüş ve düşüncelerini almak için anket çalışmaları düzenler ve sonucunda çalışmaları revize eder.
  7. 07 - Gerekli eğitim faaliyetlerini (seminer, konferans, panel vb.) planlar, organize eder.
  8. 08 - Gerekli materyal, doküman vb. hazırlanması, basılması ve dağıtılması süreçlerini koordine eder.
  9. 09 - Ailelerin değerler eğitimi faaliyetlerine katılımının sağlanması için gerekli önlemleri alır.
  10. 10 - Çalışmaları izler ve değerlendirir.
  11. 11 - Olumlu ve uygulamaya değer görülen etkinliklerin il genelinde yaygınlaştırılmasını sağlar, gerektiğinde olumsuz durumlara karşı tedbir alır.

B. İlçe Yürütme Komisyonu

  1. - İlçe Millî Eğitim Müdürü
  2. - Şube Müdürü
  3. - Bir okul öncesi, bir ilkokul, bir ortaokul müdürü,
  4. - Bir rehber öğretmen
  5. - Öğretmenler

Görev ve Sorumlulukları

  1. 01 - İl genelinde yürütülen, Değerler Eğitimi çalışmalarını ilçesinde takip ve koordine eder.
  2. 02 - İl Yürütme Komisyonunca hazırlanan Yıllık Çalışma Planının doğrultusunda çalışmaların okullarca hazırlanması ve uygulanmasını takip eder.
  3. 03 - İl Millî Eğitim Müdürlüğünce gönderilen her türlü yazı, talimat, materyal ve dokümanın ilçe genelinde bulunan ilgili tüm okul ve kurumlara zaman geçirmeksizin (gerektiğinde çoğaltarak) ulaşımını sağlar, takip eder ve sonuçlarını değerlendirir.
  4. 04 - Değerler Eğitimi çalışmaları için okulların ihtiyaç duyduğu gerekli malzeme, materyal ve diğer kaynakları temin eder.
  5. 05 - Değerler Eğitimi ile ilgili öğrenci, sınıf, okul ve ilçe bazında yürütülen çalışmaları izler, rehberlik eder.
  6. 06 - Olumlu ve uygulamaya değer görülen etkinliklerin ilçe genelinde yaygınlaştırılmasını sağlar. Gerektiğinde olumsuz durumlara karşı tedbir alır.
  7. 07 - İlçe genelinde, Değerler Eğitimi adı altında, okullarda yanlış anlaşılmalara meydan verebilecek mahiyette, Değerler Eğitimi faaliyetlerinin özü ve ruhuyla bağdaşmayan, kamuoyu nezdinde yanlış anlaşılabilecek, güven sarsıcı uygulama ve etkinliklere yer verilmemesini sağlar.
  8. 08 - Okullardan gönderilen, iyi örnek ve uygulamalar ile görsel materyaller (Film, slayt, sunu) İlçe Komisyonunca incelenip, değerlendirildikten sonra, İl genelinde uygulanmasında yarar görülenleri İl Yürütme Komisyonuna gönderir.
  9. 09 - İl Millî Eğitim Müdürlüğünce verilen görev çerçevesinde, ilçe genelinde bulunan okullarda çalışma değerlendirme ekiplerine yardımcı olur.

C. Okul Yürütme Komisyonu

  1. - Okul Müdürü
  2. - Müdür Yardımcısı
  3. - Rehber Öğretmen (varsa)
  4. - Öğretmenler
  5. - Okul Aile Birliği Başkanı veya yardımcısı

Görev ve Sorumlulukları

  1. 01 - İl ve ilçeden gönderilen talimatlara uygun olarak, Değerler Eğitimi faaliyetlerini yürütür.
  2. 02 - Okul çevre şartları, öğrenci ve veli profili de göz önüne alınarak, Değerler Eğitimi Okul Yıllık Çalışma Planını hazırlar ve tüm öğretmenlere imza karşılığı dağıtır.
  3. 03 - Hazırlanan Yıllık Çalışma Planındaki etkinlikler doğrultusunda görev dağılımını yapar.
Sürdürülebilirlik Projenin her sene İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve proje ortaklarının desteği ile sürdürülmesi planlanmaktadır.
Aylara Göre Belirlenen Değerler
2023 - 2024 Eğitim Öğretim Yılı 2024 - 2025 Eğitim Öğretim Yılı
Ay Değer Ay Değer
Mart Vatan Sevgisi Ekim Dürüstlük
Nisan Adalet Kasım Dostluk
Mayıs Yardımseverlik Aralık Sabır
  Mart Saygı
  Nisan Sorumluluk
  Mayıs Çalışkanlık
Faaliyet Planı
  Faaliyetler Aylar  
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
01 Proje Tanıtımı ve Açılışı X X                     Proje İl Yönetim Kurulu
02 Görünürlük materyallerinin (Afiş, Broşür, Brandaların) hazırlanması X X                     Proje İl Yönetim Kurulu
03 İl/ İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü Değerler Eğitimi Komisyonlarının oluşturulması X X                     Proje İl Yönetim Kurulu, Okul Müdürlükleri, Tüm Proje Ortakları
04 Okulların Değerler Eğitimi Komisyonlarını oluşturması   X                     Tüm İlk ve Ortaokulları
05 İl Millî Eğitim Müdürlüğü Değerler Eğitimi Komisyonu Tarafından Belirlenen Değerlerin Okullar Tarafından İşlenmesi X X X X           X X X Tüm İlk ve Ortaokulları

İLGİLİ İÇERİKLER

Ailemle Ramazan Ayının Önemini Hissediyorum

Ramazan Ayını Ailemle Her Gününü Etkinlikler Geçiriyorum.

16-02-2025

Aile Okulu Projesi Etkinliklerimiz

.

16-02-2025

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Etkinliklerimiz

  • Site Adresi:  16-02-2025

Yaşam Becerileri Projesi Etkinliklerimiz

  • Site Adresi:  17-02-2025

Ailemle Eğitim Yolculuğum Projesi Etkinliklerimiz

  • Site Adresi:  22-02-2025
Devamı >>
Etiketler :
Değerlerimizle Yaşıyoruz Etkinlik
Geri Bildirim

İletişim

Adres:
Hilalkent Mahallesi Ayyıldız 4. Sokak No 5 Merkez / Kütahya

Telefon
0 (274) 502 23 26


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın
MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.